reklama

O spájaní, zodpovednosti a biznise

Na funkciu primátora som sa rozhodla kandidovať preto, lebo som verila, že môžem priniesť zmenu v spôsobe riadenia mesta a v komunikácii medzi volenými zástupcami občanov. Moje rozhodnutie vzdať sa kandidatúry nijakým spôsobom nemení túto vieru, aj keď možno na prvé počutie to znie dosť čudne a potrebuje to vysvetlenie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Tieto slová píšem predovšetkým preto, lebo po mojom rozhodnutí, ktoré nebolo jednoduché a zrodilo sa po dokonalej analýze stavu a zvážení možností, sa objavilo množstvo ľudí, ktorí si myslia, že majú právo ma súdiť. Som si vedomá toho, že som možno niekoho aj sklamala, ale som presvedčená, že moje rozhodnutie je zodpovedné a rozumné.
V komunálnej politike nie som nováčik. To, čo som zažila v košickom mestskom zastupiteľstve za ostatné štyri roky však prekonalo všetky najhoršie predstavy toho, ako komunálna politika môže vyzerať. Politické kšefty, nezáujem o názor opozície, nezávislých, združení, či občanov. Pochybné predaje mestského majetku pre priaznivcov, rodinných príslušníkov a sponzorov. Uznesenia, ktoré hraničia so zákonnosťou a sú výhodné predovšetkým pre konkrétnych jednotlivcov, nie pre občanov. Škandalózne a nezákonné obsadzovanie pozícií v tíme EHMK a protiprávne schválenie výročnej správy... atď, atď, atď...
Ako poslankyňa som pravidelne na tieto praktiky upozorňovala, interpelovala som priamo u primátora, či iných zodpovedných pracovníkov. Oprávnenosť mojich interpelácií a vymoženie spravodlivosti som dosiahla až po zásahu krajskej prokuratúry. Arogancia moci politických nominantov však bola silnejšia ako úprimný záujem o riešenie. Preto som sa rozhodla ponúknuť Košičanom alternatívu nezávislého primátora bez politickej previazanosti

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po oznámení zoznamu kandidátov na primátora som si uvedomila, že nezávislí kandidáti medzi sebou zbytočne trieštime sily a nahrávame tak kandidátom - straníckym nominantom.
Preto som sa rozhodla stiahnuť z boja o primátorské kreslo a aj preto som spojila sily s Marekom Kažimírom. Po dlhých a naozaj náročných rokovaniach sme sa obaja zhodli na tom, že máme k sebe blízko nielen programovo, ale aj ľudsky. Preto sa naše cesty prirodzene spojili a v ďalšej kampani pokračujeme ako tandem. Môj záujem je teda vyšší ako osobné ambície.

Aj napriek môjmu vysvetleniu nás mnohí budú ohovárať, očierňovať a hľadať špinu, ale to už je politická prax a kultúra, ktorá je tu zakorenená a ktorú tiež treba zmeniť. Mňa však zaujíma budúcnosť a naše riešenia, ktoré chceme prinášať, nie šírenie klebiet a klamstiev, ktoré často protivníci používajú ako nástroj predvolebného boja.

Mária Gamcová

Mária Gamcová

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mojou túžbou je žiť v meste, ktoré má nielen úžasnú históriu, krásnych ľudí, ale má aj skvelú perspektívu. Chcem žiť v Košiciach, ktoré milujem. Preto som sa aj rozhodla kandidovať na primátorku a aj keď sa to zdá možno na prvý pohľad čudné, preto som sa aj kandidatúry vzdala. Vo svojom blogu chcem informovať všetkých tých, ktorí o to majú záujem o svojich názoroch, víziách a predstavách na to, ako by naše mesto vyzerať v budúcnosti, ale aj o všeličom inom.... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu